דיוור – ניוזלטר – הפתרון המושלם עבור מסע פרסום ושיווק באינטרנט

דיוור – ניוזלטר – הפתרון המושלם עבור מסע פרסום ושיווק באינטרנט

אני מודה. אני אוהב ניוזלטרים (דיוור למייל), אני רשום לקבלת דיוור בהרבה אתרים. וכל הזמן אני מופתע לטובה מהאפקטיביות של דיוור שמחכה לי בתיבה עם הצעות ופיתויים מהחברות.
מה זה ניוזלטר בכלל? למה כדאי להשתמש בו? מתי כדאי לשלוח? איך בונים ניוזלטר? איך מנהלים נרשמים? קצת על ספאם ועוד..
מוגש לכם המדריך המלא לניוזלטר – דיוור – הפתרון המושלם עבור מסע פרסום ושיווק באינטרנט.

מה זה דיוור ודוגמאות

דיוור/ניוזלטר נחשב כפתרון מושלם עבור מסע פרסום ושיווק באינטרנט, בגלל כמה סיבות. ראשית, זו דרך מצוינת לשמור על קשר עם הלקוחות ולעדכן אותם לגבי כל החדשות ועל אירועים משמעותיים של העסק שלך.
שנית, דיוור יכול לספק ללקוחותיך מידע עדכני ומהיר למשל מבצעים למספר ימים, חדשות טריות ועוד..
חוץ מזה, לייצר ולשלוח דיוור הוא מאוד זול ולא דורש טכנולוגייה מיוחדת, הוא מגיע ישירות ללקוח וניתן לקבל מידע מדוייק על האפקטיביות של הדיוור (כמה אנשים פתחו את הדיוור, כמה לחצו על הלינק וכו…)

לרוב הדיוור יתקבל בברכה על ידי הלקוחות שלך, הם הרי נרשמו מרצון לשרות הזה. משמע המוצר/עסק/אתר מעניין אותם באיזו שהיא צורה. זאת הזדמנות שלהם לשמוע ממך על בסיס קבוע אם תכתוב ותשלח את הדיוור נכון.
איך עושים זאת? נתחיל מכמה דוגמאות לעיצובי דיוורים מהרשת.

קישור לגלריית דיוורים ענקית

למה כדאי להשתמש בדיוור

כאשר האתר/העסק שלך עוברים שינויים, או במקרה של השקת מוצר חדש או אם האתר שלך מתעדכן בכתבות חדשות.
אתה יכול לחכות עד שכל הלקוחות שלך יבקרו באתר שלך ויראו את השינויים, או שאתה יכול לשלוח להם דיוור ישיר למייל כדי שהלקוחות שלך יקבלו במהירות את המידע הזה.
במקרה זה הדיוור הוא כלי מאוד יעיל לשמירה על קשרים עם לקוחות ללא קשר לתדירות הביקורים שלהם באתר שלך.
הדיוורים הם תוספת מצויינת לעסק שלך, הם מאפשרים ערוץ ישיר בין העסק ללקוחות.

איך צריך להראות דיוור מוצלח?

1. הדיוור חייב להיות קצר ותמציתי. ידוע כי רוב המשתמשים מבלים פחות מ 60 שניות בקריאת הדיוור שהם מקבלים.

2. כותרת טובה, זה ההבדל אם יפתחו את הדיוור או שיזרקו ישר לפח.

3. המסר של הדיוור חייב להיות ברור וממוקד לא מומלץ להתפזר על כמה מסרים כדי לא לבלבל את הקורא שמנסה להבין מה המסר העיקרי.

4. יש חשיבות רבה לגודל הגופן יש להימנע מטקסטים קטנים, שימוש בהדגשה, כדי להדגיש מידע משמעותי.

5. ברוב המקרים מומלץ לדלג על ההקדמה ולגשת לתמצית העניין.

6. כל הדיוורים שתשלח צריכים להיות מתוזמנים ומשקפים את האירועים הנוכחיים.
רצוי שתתחיל ביום האירוע כדי שהדיוור יהיה רלוונטי ולא ישכח עד התאריך המיועד (למשל מבצע בתאריך מסויים צריך לפרסם מאוד סמוך לתאריך).

7. בדיוור לא צריך להגזים עם דימויים או עודף מידע. עדיף לשים קישור לעמוד באתר האינטרנט שלך עם ההסברים הנוספים.

איך לגרום לגולשים להרשם לדיוור?

תהליך ההרשמה חייב להיות מהיר וקל לביצוע עם כמה קליקים. אל תדרוש יותר מדי מידע,
(אלא אם יש חשיבות מיוחדת למידע חוץ מכתובת המייל). לרוב כתובת המייל מספיקה וכפתור הרשמה.

מתי כדאי לשלוח דיוור ללקוחות

הסטטיסטיקה אומרת שלא מומלץ לשלוח את הדיוור בסוף או תחילת שבוע, כי אנשים לוקחים קצת חופש בסופישבוע מקריאת מיילים והתייחסות רצינית אליהם ובתחילת שבוע יש מבול של מיילים והדיוור שלך יעלם/יטמע ביניהם,
לכן מומלץ לשלוח דיוורים בישראל בין ימי שני עד רביעי בשעות העבודה.

מה לא כדאי לשלוח בדיוור

– מיילים ארוכים המתבססים בעיקר על טקסט.

– מיילים סתמיים שלא תורמים או מעשירים את המנוי והוא לא מקבל מהם שום ערך.

– מיילים לא ממותגים או מעוצבים המוזילים את המיתוג של החברה/עסק/אתר שלך.

– פרסומות (ברגע שאני רואה פרסומת אני ישר מבטל את המנוי שלי וכך עושים רבים). מה גם שחייבים לפי חוקי הספאם לכתוב "פרסומת" בכותרת הדיוור.

ספאם – דואר זבל – מה החוקים?

איסור לשלוח דואר לכתובת מייל של אדם שלא נתן לכך אישור מראש ובכתב
אישור יכול להינתן כך: הרשמה באמצעות טופס באתר, נייר חתום או שיחה מוקלטת

קישור לפירוט על חוק דואר זבל

חשוב ביותר להכניס בגוף הדיוור לינק המאפשר להגיע לעמוד באתר בו ניתן להימחק מהדיוור

ניהול נרשמים

הניהול של המשתמשים חייב להיות אוטומטי וקל לעידכון ושינוי, כיוון שהרשמה ומחיקה של משתמשים לדיוור זהו תהליך שיכול לגזול הרבה זמן וליצור בילבולים, למזלנו ישנם הרבה פתרונות ברשת המאפשרים לנהל את החשבון בקלות ובזול/חינם.

הנקודות שחשוב שהשירות יספק:
לבצע רענון של הרשימות הקיימות שלכם כך שיתאימו לדרישות חוק הספאם.
להבטיח שלא ישלחו דיוורים והודעות למי שאינו מעוניין בהם.
לאפשר הסרה מיידית מרשימת התפוצה.
אפשרות לעיצוב מראה הדיוור.
אפשרות למשלוח דיוור לחלקים מהרשומים לדיוור.
אפשרות לניטור האפקטיביות של הדיוור (מי פתח, מי הקליק, מי נמחק ולמה …).

מספר חברות המספקות שירותי דיוור (ויש הרבה כאלו)

רב מסר
מיילצ'ימפ
פידברנר של גוגל

ניהול הדיוור מתוך מערכת ניהול תוכן וורדפרס

ישנם פלאגינים רבים שנותנים פתרונות פשוטים לניהול הרשימות דיוור מתוך וורדפרס
הדיוור יכול לצאת גם בצורה אוטומטית פעם ביום, פעם בשעה, פעם בשבוע ולהכיל תקצירים או כתבות מלאות מהאתר שלך, ניתן אפילו לחלק לקטגוריות ולהחליט אילו קטגוריות ישלחו לרשומים.

מספר פלאגינים:
subscribe2
Post Notification

ועוד רבים שניתן למצוא בעמוד הפלאגינים של וורדפרס חפשו newsletter

הנוחות כאן שניהול הרישומים מתבצע ישירות במערכת ניהול תוכן בצורה אוטומטית ופשוטה.

הוראות לבניית דיוור נכון

ישנם מגבלות רבות בבנייה של דיוור למייל, בניית הדיוורים לא השתנתה כמעט מאז שנות התשעים של המאה הקודמת… (-:
הבנייה עצמה חייבת להיות מאוד בסיסית בגלל אפשרויות התצוגה המוגבלות בחלק מקוראי הדואר ובעיקר בגלל החסימה שלהם של דואר שנראה להם כספאם.

כמה טיפים כדי לשפר את ה-HTML של דיוורים למייל.

1. השתמשו בטבלאות -tables – זאת שיטה מיושנת ולא סמנטית אבל זה כמעט הדבר הייחידי שקוראי הדואר מבינים.
2. השתמשו ב-css פנימי בתוך התגי html עצמם (ולא ב-css חיצוני)

3. הגבילו את רוחב התבנית המעוצבת ל- 600 פיקסלים בלבד – לקוראי דואר רבים יש חלונות צדדיים וסיידברים שיסגרו חלקים מהדיוור, שימוש בגודל 600 פיקסלים יאפשר תצוגה של כל הדיוור.

4. הימנעו משימוש בתמונות רבות

רוב קוראי הדוא"ל יחסמו תמונות אלא אם המשתמש מאפשר להם להציג אותם, כך שלא צריך להסתמך יותר מדי על תמונות כדי להבין את הדיוור שלך. התמונות יראו אזורים ריקים.

5. קישור לעמוד כדי לבטל את המנוי

גולשים נשארים מנויים מרצון – חייבים לתת להם את החופש לבטל את המנוי.

6. תייצר עמוד באתר המאפשר להרחיב על מה שכתוב בדיוור, זה גם נותן אפשרות לגולשים לראות את העמוד במקרה ותוכנת המייל שלהם חוסמת את הדיוור.

7. לא פלאש, לא טפסים, לא וידאו – הקוד חייב להיות הכי פשוט שניתן. אבל כמו שכתבתי בנקודה הקודמת, עמוד נחיתה יאפשר להרחיב ולהציג אפשרויות שלא ניתנות בדיוור.

9. כתוב את ממדי התמונות- כדי שהקוראים יציגו את הגודל הנכון ולא יעוותו וגם לא ישברו את התצוגה של הדיוור במקרה והם לא מוצגות.

10. טקסט חלופי לכל התמונות – זה חובה – ברגע שהתמונה לא מוצגת יוצג הטקסט שיכול להסביר מה מוצג בתמונה.

11. אין תמונות עם שקיפות… png שקוף לא עובד

12. התמונות חייבות לשבת על שרת חיצוני אחרת הן לא יוצגו בכלל.

טבלה לבדיקה של תגים הניתנים לשימוש בעת בניית דיוור

ערכות עיצוב מוכנות (אנגלית)

קישור אל ערכות דיוור מוכנות חינמיות ממיטב מעצבי הווב (ערכות באנגלית)

טיפ ג'ימל

דרך מאוד פשוטה להרשם לדיוורים בג'ימל היא להוסיף את הסימן + בין השם לג'מל
לדוגמא: [email protected] עדיין ישלח מיילים לכתובת הרגילה [email protected] אבל מאפשרת ניתור ואפשרות יצירת פילטר לדואר שיגיע.

לסיכום

אז אם באתר שלך עדיין אין הרשמה לדיוור זה הזמן לשפר את הפעילות המקוונות שלך ולחזק את היחסים שלך עם לקוחות ושותפים עסקיים. דיוור הוא כלי אסטרטגי/שיווקי מהחזקים ביותר באינטרנט. לא מומלץ לוותר עליו.

תגיות: ,
נגישות