לוגו felix007

למה מעצבים צריכים לדעת לכתוב קוד ואיך זה קשור לקידום בגוגל

כעיקרון החלוקה היא מאוד ברורה מה התפקיד של מעצב ומה התפקיד של מתכנת.
בשורה אחת,
המעצב אחראי למראה ולתנועה באתר ואז פיתוח ובניית האתר עוברת למתכנת.
אבל הגבולות האלו מפסיקים להיות רלוונטיים.

בכתבה הזו אני רוצה לחלוק אתכם כמה סיבות למה מעצבים צריכים ללמוד לכתוב קוד וגם לדעת דברים חשובים על קידום במנועי חיפוש.
כשפיתוח ובניית אתר מתייחס מבחינתי ל- html, css, והקוד php של בניית אתר בוורדפרס או ג'ומלה וכדומה.
שפות אלה מאוד פשוטות ללימוד ומשפיעות מאוד על העיצוב. לדעת אותן לא נופל בחשיבות, מלצייר סקיצה על נייר או ליצור אפיון בפאוור-פוינט.

עבדתי תמיד עם קבוצות קטנות שבהן להיות גמיש ומוכן ללמוד נתפס כנכס,
ככל שידעתי יותר, יכולתי לעבוד על פרוייקט מתחילתו ועד סופו ולחסוך את הזמן והאנרגיה של העברת הפרוייקט למישהו אחר, להסביר, לשמור עותק, לחכות שהקובץ יחזור מהתכנות, לבדוק אחר כך שלא מחקו משהו שעשיתי ועוד..
כמובן שבאתרים גדולים/מסובכים, לפעמים אין ברירה אלא לעבוד בצוות ולהעביר דברים אחד לשני. אבל רוב רובם של האתרים הם קטנים עד ממוצעים, בטווח של 10-70 עמודים. עם שוני ויכולות טכנולוגיים לא גדולים בין העמודים.

לדעת לכתוב קוד, משחרר ופותח הרבה הבנות ואפשרויות בעיצוב.

הכנת עיצובים מציאותית וברי ביצוע

להיות מעצב אינטרנט בלי לדעת לכתוב קוד, זה כמו להיות צייר ולא להכיר צבעים או להיות טבח שלא מכיר פירות וירקות.
עם תמונה ברורה של איך המוצר הסופי יראה וירגיש, העיצובים יהיו מעשיים.
גם אם בסוף חלק מהתכנות אני לא עושה בעצמי, הידיעה כי אפשר לעשות את זה (ואיך לעשות את זה) נותנת לי הרבה אפשרויות חדשות.

העיצוב הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הפיתוח, העיצובים מתורגמים למדיום של אינטרנט שלוקח בחשבון: שימושיות, נגישות, הכנה לקידום במנועי חיפוש, בנייה הררכית של האתר, ידידותיות למשתמש, הכנה לשינויים בעתיד, ניווט ברור באתר ועוד…
הדרך האמיתית, היחידה לדעת, אם בניית אתר האינטרנט, עובדת או לא. הוא לבנות אותו בעצמך. ותוך כדי לשנות ולעדכן, כדי להתאים לרצונות שלך כמעצב.

מעצב/מתכנת אינטרנט צריך להתאמן ולשכלל את היכולות שלו, ללמוד טכניקות חדשות כדי שהעיצובים יהיו יותר מאשר רק תמונות יפות על עמוד.

הפתגם המוכר, בדרך כלל נכון – אם אתה רוצה שמשהו ייעשה כמו שצריך, אתה צריך לעשות את זה בעצמך.

תשומת לב לפרטים

העיצובים שלך יבוצעו בדיוק כפי שאתה רוצה אותם, במדוייק.
אתה לא תלוי ברצונות של המתכנת, להזיז פיקסל ממקום למקום. כי את מה שאתה רואה כמעצב, המתכנת נוטה לא לראות ובטח לא להבין למה חשוב שהאפור יהיה אפור בהיר ולא אפור כהה. זו לא אשמתו של המתכנת אלה פשוט שתי גישות שונות.

אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, בניואנסים הקטנים, מתכנת עלול לא לראות את מה שאתה רואה ואת מה שחשוב לך.

לפעמים תוך כדי בנייה, אתה כמפתח/מעצב מבין שצריך להתגמש בגלל אילוצים טכניים של המערכת בלי לשנות את המהות של העיצוב. שינויים אלה יכולים להתממש רק על ידי המעצב המקורי. שמכיר את המגבלות של הקוד או של המערכת ויכול להחליט מיד על מהות השינוי ולבצע אותו במיידי.

תוצאות יותר הרמוניות

הכל נעשה תחת מטרייה אחת בניצוחו של המפתח/מעצב, הוא יודע שאם רוצים שהאתר יטען מהר, אז צריך לוותר על כמה אלמנטים גרפיים מכבידים. כי אז המשתמש זוכה באתר מהיר וגוגל מוסיף גם כמה נקודות על המהירות.
אתה מכין את התמונות לאינטרנט ואתה יודע כמעצב את הגבול הדק, בין משקל לאיכות.
סקיצה עם טקסט בפוטושופ לא נראית אותו דבר כטקסט חי באינטרנט. לכן בקוד אתה יכול לכוון בדיוק את המרווחים בין האותיות ובין השורות ואת כל גדלי הפונטים וכדומה..
השינויים וכיוונונים האלו יכולים לעשות את ההבדל בין אתר טוב לאתר מצויין.

גם כאשר חלק מהתכנות אני לא עושה בעצמי, הידיעה כי אפשר לעשות את זה (ואיך לעשות את זה) נותנת לי הרבה אפשרויות חדשות.

קיצור זמן הפיתוח

כשמפתח/מעצב מכין את האתר, התוצאה היא, זמן פיתוח קצר יותר – ולמי לא אכפת היעילות?
זה חוסך זמן, כדי להיות מסוגל לתכנן לעצב וישר לקפוץ לחיתוך ובניית האתר.

מעצבים שכותבים קוד שווים יותר

לדעת לכתוב קוד, פותח עולם חדש של אפשרויות. ונותן ערך נוסף ללקוח, אתה נותן לו פתרונות ואפשרויות שמעצב בלבד אולי לא ידע שקיימים.
מה גם ששינוי עיצוב עתידי בהתבסס על קוד שתוכנן היטב, הרבה יותר פשוט ונוח. לא צריך להמציא את הגלגל אלא להשתמש בו לצרכיך.
זה כבר לא מספיק להיות עם מיומנות אחת בלבד. כדי לתת ללקוח פתרון כולל, צריך להכיר היטב את המדיה שעובדים בה.

ואז מגיע קידום בגוגל

קידום אתר מתייחס לכל העקרונות של קידום אתר במנועי חיפוש. וליישם אותם לפני ובזמן הבנייה של האתר, כדי שגוגל יאהב את האתר שבניתם. האתרים נבנים כדי שהגולשים יגיעו אליהם. אתר שלא נבנה נכון ולא השתמשו בכל העקרונות של קידום אתר, לא יקודם לעמודים הראשונים,

מעצב מתמצא בקוד יידע לתת שמות טובים לקבצי התמונות, alt לתמונות, title ללינקים, ידע לסדר נכון את H1-H6, לכתוב קוד תקני, ועוד.
כל אלה יוצרים תוצאות מצויינות בתוצאות מנוע החיפוש ויקדמו את האתר.

לסיכום

כדי לתת תוצאות טובות יותר ללקוח המשלם, נדרש מהמעצב לקודד את הקוד בעצמו, דבר שיחסוך זמן, כסף, יצור תשומת לב לפרטים, האתר יהיה מתוכנן טוב יותר לשינויים בעתיד והדבר היותר חשוב, האתר יהיה בנוי טוב יותר למנועי חיפוש.

מה אתם חושבים?
האם המעצב צריך להיות רק מעצב והמתכנת רק מתכנת?
או שיש הגיון במה שכתבתי?

נגישות